Nov 16, 2012

Autumn In My Heart - Korea Part 4

Day 5

Hari last untuk melawat & shopping. Our first destination after breakfast at hotel was Amethyst Factory. We didn't spent much time at the factory, after 30 mins kami semua dah ready on bus. Geena pon hairan how we can spent such short time in the factory. Dalam hati kami semua.... amethyst is just amethyst... bukan jewelery pon...! hehe!
 
Next, we headed to Korean cosmetic duty-free shop. Korea memang terkenal dengan product penjagaan kulit dan kecantikan. Product keluaran Korea memang sesuai untuk wanita asia. Mama sempat juga beli Aqua Moisturiser sebab terpikat dengan demo yang ditunjukkan oleh jurucakap di situ. Teringin juga nak ambil BB cream yang katanya boleh tutup jerawat dan kecelaan wajah. Kononnya 90% daripada wanita Korea memakai make up bila keluar rumah. Sepanjang 4 hari mama di Korea, tak ada lagi mama jumpa wanita Korea yang berjerawat! How magic the BB cream was? Tapi mahal jugak harganyer... next time bila datang Korea dengan Achmar, Qaisara & Qistina kita beli sorang satu eh!
 
Kemudian kami menuju ke destinasi yang membuat papa teruja, 2002 World Cup Stadium! Sampai di sini, mama teringat waktu pertama kali papa & mama sampai ke Old Trafford  4 tahun lepas. Dalam kesejukkan yang teramat pon papa sanggup buka jaket untuk bergambar! Those are some of the pictures we managed to snap here!

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 Wah!!!! banyak nyer gambar papa! Excited betul bergambar kat stadium... Masa upload gambar kat sini baru mama perasan banyak giler gambar papa amek kat sini!

Lepas tu kami pon di bawa ke LOTTE duty free department store. Nama jer duty free, tapi barang mahal nak mampos. Kami semua terkilan jugak sebab tour guide bawa ke tempat duty free dan masa yang diperuntukkan di sini lebih lama dari ke bazar-bazar tempatan. At the end malam baru kami di bawa ke Myeong Dong Fashion street dan kemudian baru  ke Namdaemun Market. Mama & papa ada buat research sebelum datang ke Korea, Dongdaemun market & Namdaemun market adalah tempat shopping yang disukai bila melancong ke Korea. Tapi tour guide kami lebih suka bawa kami ke tempat-tempat duty free sebab she can get comission after all! Terkilan jugak lah rasanya...

Last night in Korea...
 
 
 
 
 
 
 
Day 5
 
We woke up very early. 6.20am bas bertolak dari hotel bawa kami ke destinasi terakhir sebelum ke airport. Mama lupa ape nama tempat tu. We had our breakfast there... Makanan korea.. adeh... x sedap langsung! Next we moved to 2nd floor for our last shopping. Barang di sini agak mahal sikit compared to Dongdaemun & Namdaemun market. Tapi untuk last minute shopping boleh la kot... Mama beli sikit je barang kat sini sebab kebanyakkan dah beli dekat Dongdaemun & Namdaemun... Istimewanya di sini, terdapat perkhidmatan membungkus barang dengan percuma. Mama & papa x lepaskan peluang untuk campakkan barang-barang yang baru dibeli dan barang-barang yang terlebih muatan dalam beg ke dalam kotak yang disediakan dan pembungkusan dibuat dengan kemas dan foc!
 
Kemudian bas terus membawa kami semua ke Incheon International Airport yang terletak lebih kurang 10 minit from the restaurant we had our breakfast & last shopping place. Mama & papa really enjoy the trip and we wish we could bring Achmar, Qaisara & Qistina here satu hari nanti...
 
 
 
Selamat tinggal Korea..... we will miss u!

No comments: